Τρίτη, 20 Απριλίου 2010

Η δυνατή μουσική και τα τσιγάρα φέρνουν αϋπνίες


Ούτε το τσιγάρο, ούτε η ακρόαση δυνατής μουσικής είναι καλή ιδέα για πριν τον ύπνο. Εκτιμήσεις αναφέρουν ότι περίπου το 20% των παιδιών, των εφήβων και των ενηλίκων υποφέρουν από διαταραχές του ύπνου, ανακοίνωσε η γερμανική οργάνωση του Ινστιτούτου για την Ποιότητα και την Αποτελεσματικότητα της Υγειονομικής Περίθαλψης (IQWiG).

Ένα άτομο εκτιμάται ότι υποφέρει από διαταραχές του ύπνου όταν έχει προβλήματα τρεις νύχτες την εβδομάδα.

Οποιοσδήποτε στριφογυρνάει και τινάζεται στον ύπνο του όλη τη νύχτα ή στη διάρκεια της ημέρας αισθάνεται κουρασμένος επιβάλλεται να εφαρμόσει κάποιες ουσιαστικές αλλαγές στην καθημερινή του συμπεριφορά, αναφέρει το IQWiG.

Μετά από σειρά ερευνών αποδεικνύεται ότι πολλά πράγματα που κάνουν οι άνθρωποι το βράδυ μπορούν να προκαλέσουν διαταραχές στον ύπνο τους. Τα τηλεφωνήματα, η έντονη σωματική άσκηση, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια στον υπολογιστή, η κατανάλωση διεγερτικών ποτών, όπως η κόκα κόλα και το μαύρο τσάι καθώς και το κάπνισμα, είναι καλό να αποφεύγονται. Επίσης λίγο αλκοόλ μπορεί να έχει ευεργετική επίδραση στον ύπνο.

Τα μακροχρόνια προβλήματα με τον ύπνο μπορούν να οδηγήσουν σε κατάθλιψη, κάτι το οποίο πρέπει να αντιμετωπιστεί από ειδικευμένο ιατρό, συστήνει το Ινστιτούτο για την Ποιότητα και την Αποτελεσματικότητα της Υγειονομικής Περίθαλψης (IQWiG).

Ένα τέχνασμα για ένα καλό πρόγραμμα ύπνου, είναι να προσπαθείτε να κοιμάστε πάντα την ίδια ώρα, να χρησιμοποιείτε το κρεβάτι μόνο για ύπνο ( και όχι για διάβασμα ή για την παρακολούθηση τηλεόρασης) και να σηκώνεστε από το κρεβάτι αμέσως μόλις ξυπνήσετε.
 
ert.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου