Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2011

Τα "πρέπει" και τα "μην" του Twitter

Της Susan Gunelius

Δεν υπάρχει σωστός ή λάθος τρόπος να χρησιμοποιήσει κανείς το Twitter. Ωστόσο, αν χρησιμοποιείτε την υπηρεσία ως εργαλείο μάρκετινγκ για να προβάλλετε το εμπορικό σας σήμα και την επιχείρησή σας, θα πρέπει να ακολουθήσετε τους άγραφους κανόνες χρήσης του Twitter για να διασφαλίσετε ότι οι προσπάθειες σας θα φέρουν αποτέλεσμα. Έχετε κατά νου αυτά που πρέπει και που δεν πρέπει να κάνετε:

1. Να έχετε ένα σχέδιο

Είναι εύκολο να παρασυρθείτε και να ξεφύγετε από το στόχο σας όταν ξεκινάτε να δημοσιεύετε και να επικοινωνείτε στο Twitter. Ξοδέψτε το χρόνο σας εποικοδομητικά αφιερώνοντας συγκεκριμένη ώρα το πρωί, το μεσημέρι και το απόγευμα όταν χρησιμοποιήσετε το Twitter για επαγγελματικό σκοπό, ώστε να μοιραστείτε υλικό και να έρθετε σε επαφή με άλλους που χρησιμοποιούν την υπηρεσία την ίδια στιγμή.

2. Μην το παρακάνετε με την αυτοπροβολή

Ακολουθείστε τον κανόνα 80 προς 20 του μάρκετινγκ. Ξοδέψτε το 80% του χρόνου σας στο Twitter σε δραστηριότητες που δεν διαφημίζουν την εταιρεία σας. Κανείς δεν θα θέλει να αλληλεπιδράσει μαζί σας εάν περιαυτολογείτε συνεχώς και προμοτάρετε την επιχείρησή σας. Για παράδειγμα το Twitter της RedBull είναι γεμάτο από χρηστικά links, όπως links για διάφορες διαδηλώσεις και εισιτήρια, ερωτήσεις σε αυτούς που την παρακολουθούν (πχ. Ποια είναι η αγαπημένη σου συνταγή RedBull) και απαντήσεις σε ερωτήσεις καταναλωτών.

Όταν ας πούμε οι followers ρώτησαν πληροφορίες για το soundtrack που ακούγεται σε ένα βίντεο που δημοσιεύτηκε στο προφίλ του RedBull στο Twitter, το RedBull απάντησε όχι μόνο λέγοντας τον τίτλο αλλά και δίνοντας το link από όπου θα μπορούσαν να «κατεβάσουν» τα τραγούδια. Προσπαθήστε να παράσχετε ανάλογα διαφοροποιημένα tweets στο Twitter σας.

3. Ενσωματώστε τις προσπάθειες σας στο Twitter σε άλλες πρωτοβουλίες μάρκετινγκ

Το καλύτερο σχέδιο μάρκετινγκ είναι ένα πλήρως ενοποιημένο σχέδιο, το οποίο θα περιλαμβάνει τις δράσεις σας στο Twitter. Προωθείστε από κοινού με κάθε τρόπο (π.χ., βάλτε ένα εικονίδιο «FollowMe» στην ιστοσελίδα σας και στο blog σας και ένα linkκάτω από την αυτόματη υπογραφή του mailσας) και φροντίστε να δώσετε το επαγγελματικό σας στίγμα στο Twitterπροσθέτοντας ένα μοναδικό φόντο, χρησιμοποιώντας ένα χαρακτηριστικό συνδυασμό χρωμάτων της επιχείρησής σας, καθώς και μία φωτογραφία στο προφίλ σας που να αντικατοπτρίζει την εικόνα της εταιρείας σας.

4. Φροντίστε ώστε το ύφος να μην είναι πολύ προσωπικό ή αρνητικό

Αν χρησιμοποιείτε το Twitter σαν εργαλείο μάρκετινγκ, θα θέλετε το κοινό να βλέπει το προφίλ σας και όλες τις ενημερώσεις σας και αυτό σημαίνει ότι ο καθένας θα μπορεί να βλέπει τι γράφετε. Δεν ξέρετε ποτέ που μπορεί να καταλήξουν τα tweets σας καθώς οι χρήστες τα αναπαράγουν, τα μοιράζονται κλπ. Η Google κατηγοριοποιεί τα tweets και η Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου τα κατατάσσει σε αρχεία. Μην αναφέρετε κάτι στο Twitter που δεν θα λέγατε απευθείας στον πελάτη σας. Αποφεύγετε την ανάμειξή σας σε διαφωνίες ή αρνητικές συζητήσεις που έρχονται σε αντίθεση με την υπόσχεση που δίνει το brand της εταιρείας σας.

5. Να συμμετέχετε και να αλληλεπιδράτε

Δεν στρέφονται όλοι και όλα γύρω από εσάς. Για να καταστήσετε το Twitter ένα αποτελεσματικό εργαλείο μάρκετινγκ, θα πρέπει να το βλέπετε ως ευκαιρία οικοδόμησης μιας σχέσης. Με άλλα λόγια, αφιερώστε περισσότερο χρόνο για να ακούσετε τους άλλους, να τους γνωρίσετε, να διαδώσετε αυτά που έχουν να πουν παρά για να μιλήσετε για τον εαυτό σας. Θυμηθείτε την συμβουλή Νο2 και μην προβάλλετε την εταιρεία σας σε υπερβολικό βαθμό.

6. Μην χρησιμοποιείτε την εταιρική, εξειδικευμένη ορολογία

Εκτός και αν το κοινό σας περιμένει από εσάς εξειδικευμένη ορολογία, αποφεύγετε την χρήση της. Για παράδειγμα, αν είστε ιδιοκτήτης μιας εταιρείας πληροφορικής, αλλά το κοινό σας αποτελείται κατά κύριο λόγο από αρχάριους της τεχνολογίας, αποφεύγετε όρους που προκαλούν σύγχυση ή άλλους που απαιτούν να πτυχίο πληροφορικής για να γίνουν κατανοητοί. Ομοίως, αποφύγετε οπωσδήποτε να χρησιμοποιείτε εταιρική ορολογία. Κανείς δεν θέλει να «ακολουθήσει» και να αλληλεπιδράσει με ένα εταιρικό φυλλάδιο. Αντί για ένα tweet που θα λέει «εκγαινιάζοντας την αναδιάρθρωση της διαλειτουργικής μας στρατηγικής υπηρεσιών πελατών», γράψτε κάτι πιο εύληπτο, όπως «εργαζόμαστε για μια νέα στρατηγική εξυπηρέτησης πελατών που όλοι θα αγαπήσουν». Ρίξτε μια ματιά στο Twitter της Naked Pizza για να δείτε πώς μια εταιρεία μιλά με επιτυχία τη γλώσσα που το κοινό της αναμένει να ακούσει από αυτό το brand στο Twitter.

H Susan Gunelius είναι βετεράνος του marketing εδώ και μία εικοσαετία και έχει συγγράψει πολλά βιβλία για το marketing, το branding και τα ΜΜΕ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου