Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2011

Γυρίζουν την πλάτη στα μέσα μαζικής μεταφοράς

Παρά την αύξηση της τιμής της βενζίνης, οι Έλληνες εξακολουθούν να επιλέγουν τα ΙΧ ως κύριο μέσο μεταφοράς, όχι όμως χωρίς λόγο και αιτία. Σύμφωνα με το ευρωβαρόμετρο, οι πολίτες στην Ελλάδα επιλέγουν κατά 46% το ΙΧ και 25% τα δημόσια μέσα.

Εξηγούν την προτίμησή τους στο ΙΧ, υποστηρίζοντας ότι τα δημόσια μέσα εξυπηρετούν "σε χαμηλή πυκνότητα δρομολογίων" (65%), "δεν έχουν ανταποκρίσεις" (60%), το ΙΧ είναι "πιο βολικό" (54%), υπάρχει "έλλειψη ενημέρωσης για τα δρομολόγια" (53%), δεν έχουν "αξιοπιστία" (44%), υπάρχει θέμα "ασφάλειας" (38%) και είναι "ακριβά" (37%).

Θα πρέπει φυσικά να συνυπολογίσουμε και το ...
χαράτσι στα εισιτήρια των μέσων μαζικής μεταφοράς, που αυξήθηκαν 40% σε μια μέρα.

Όσον αφορά την ΕΕ, το ΙΧ προτιμά το 53% των Ευρωπαίων, έναντι του μόλις 22% το οποίο επιλέγει τις δημόσιες συγκοινωνίες.

Το 13% επιλέγει το "περπάτημα" και το 7% το "ποδήλατο", ενώ το "μηχανάκι" επιλέγεται μόλις από το 2% στην ευρωπαϊκή επικράτεια. Στην Ελλάδα το 7% προτιμά τη μοτοσικλέτα του.

Σύμφωνα με την έρευνα του Ευρωβαρόμετρου, οι άντρες επιλέγουν το ΙΧ κατά 59%, ενώ οι γυναίκες προτιμούν τα δημόσια μέσα ή το περπάτημα.

Οι πρώτοι στη χρήση ΙΧ

Τα ΙΧ τους επιλέγουν κατά κύριο λόγο οι: Κύπριοι, Σουηδοί, Ιρλανδοί, Γάλλοι. Οι Έλληνες βρίσκονται κάπου στη μέση, ενώ χαμηλά στην κατάταξη είναι οι Λετονοί, Ούγγροι, Ρουμάνοι.

Τα δημόσια μέσα μεταφοράς επιλέγουν οι Τσέχοι, Λετονοί, Ούγγροι, Πολωνοί, Σλοβάκοι και Ισπανοί.

Το ποδήλατο επιλέγουν οι Ολλανδοί, Ούγγροι, Δανοί, Σουηδοί, Φιλανδοί και Γερμανοί, ενώ το περπάτημα οι Ρουμάνοι, Λετονοί, Σλοβάκοι και Βούλγαροι.

Φανατικοί οπαδοί του "ενός εισιτηρίου" που θα περιλαμβάνει τις μετακινήσεις με όλα τα δημόσια μέσα είναι εξάλλου οι Έλληνες, Ισπανοί, Κύπριοι, Λουξεμβούργιοι και Ιταλοί, ενώ δεν συγκινούνται απ΄αυτό οι Λετονοί, Φιλανδοί, Ολλανδοί και Τσέχοι.

Πληρώνεις όσο οδηγείς

Στο ερώτημα, εάν θα δέχονταν ένα σύστημα καταβολής φόρου, σύμφωνα με το οποίο θα ενσωματώνονταν όλα τα κόστη οδήγησης, δηλαδή κυκλοφοριακής συμφόρησης, ηχορύπανσης, ατυχήματα, κ.λπ., περίπου οι μισοί δήλωσαν πως το αποδέχονται.

Το σύστημα "πληρώνεις τόσο, όσο οδηγείς" το υποστηρίζουν κυρίως οι πολίτες των χωρών των μεγάλων οδικών αξόνων, όπως του Λουξεμβούργου (71%), της Ιταλίας (68%) και της Ολλανδίας (64%), ακολουθούν οι Κύπριοι (που είναι προσκολλημένοι στο ΙΧ τους) με 61% και οι Βέλγοι (60%), ενώ οι Έλληνες συμφωνούν με 57%.

Ακόμη, το 68% των Ευρωπαίων θα δεχόταν να οδηγεί με χαμηλότερη ταχύτητα για να μειώσει τους ρύπους, ενώ το 62% θα δεχόταν να μειώσει το μέγεθος του αυτοκινήτου για τον ίδιο λόγο.

Όσον αφορά στην ιδέα αλλαγής του επιθυμητού μοντέλου αυτοκινήτου ή του επιθυμητού τρόπου οδήγησης χάριν μείωσης των ρυπογόνων εκπομπών, σε υψηλή σειρά κατάταξης είναι οι Κύπριοι, οι Έλληνες, Λουξεμβούργιοι και Γάλλοι, με εμάς όμως να υποχωρούμε κατά μία θέση όταν το "κόστος" αγοράς του αυτοκινήτου αναβαθμίζεται ως παράγοντας "πράσινης τεχνολογίας"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου